קרטיס מייפילד המנוח היה הגיבור הלא מושר של אצולת הסול האמריקאית. בעוד שארית'ה פרנקלין, מרווין גיי, אוטיס רדינג ורבים נוספים זכו לתהילה מעוררת קנאה בשיאם, מייפילד נשאר בעיקר אהוב על אמריקה השחורה ואנונימי ברובו לקהל הלבן. זאת כמובן, עד שאותם אפרו-אמריקאים שגדלו על המוזיקה שלו החלו לעשות מוזיקה משלהם, והפיחו חיים בזו של מייפילד בעזרת אמנות הסימפול. מייפילד אולי נפטר ב-1999, אבל סופרפליי מעולם לא עזב.
Kanye West - Touch The Sky (מסמפל את Move on Up)
נדירים המקרים בהם הסימפול הכי מוכר של מוזיקאי הוא באמת אחד מהטובים שנעשו, אבל צריך להוריד את הכובע בפני ייזוס. או בעצם, בפני אדם אחר דווקא. אלבומו השני של ווסט הופק כולו על ידי ווסט עצמו למעט השיר הזה, שהופק על ידי מפיק שמומחה בשילוב כלי נשיפה עם ראפ – ג'אסט בלייז. המפיק המוכשר גזר והדביק את את החצוצרות המהפנטות מהמנון האופטימיות של מייפילד, האט במעט את הקצב ונתן לקנייה ביט מושלם ליצירת השיר האופטימי של שנות ה-2000. גם עם כל האגו הבלתי נסבל של הנודניק המוכשר, קשה שלא לחייך למשמע חגיגת כלי התזמור הזו.
Kids These Days – Ghetto (מסמפל את Move on Up)
ובכל זאת, אפשר גם למצוא שימוש טיפה יותר יצירתי באותו הסמפול בדיוק. הרכב האינדי-רוק-ראפ Kids These Days, שהוציא מקרבו אמנים כמו ויק מנסה ודוני טרמפט, ערבבו בחוכמה רבה בין הקלאסיקה של מייפילד לבין קלאסיקה אחרת, מעט שונה. ריפ הגיטרה של " Smells Like Teen Spirit" מרחף לאורך פתיחתו של השיר באופן מאיים ומזכיר שבני הנוער של הגראנג' הם בסך הכל, בגלגול וצבע מעט אחר, בדיוק אותם בני נוער שמייפילד מעודד לטפס מעלה. הביצוע החי המצוין של הילדים משיקגו מזרים דם חדש בשני הז'אנרים ומאותת מה הוא הסול והגראנג' של שנות ה-2000 – ההיפ הופ הבועט.
Beastie Boys - Egg Man (מסמפל את Superfly)
גם בתוך אפוס הסימפולים של הביסטי בויז, "Paul's Boutique", השיר המוזר על זריקת ביצים מהחלון בולט במיוחד. זה לא רק הנושא השטותי להפליא שהופך אותו לדומיננטי, אלא במידה רבה הסמפול הפשוט, ועם זאת האפקטיבי, של " Superfly" - שיר הנושא של פסקול הבלקספלויטיישן המופתי שיצר מייפילד בשנת 1972.
הבייסליין הדומיננטי של מייפילד מוביל ביציבות את השיר על גבו האנרגטי, ומספק לשלושת הראפרים הלבנים קרקע יציבה להראות את הצד הקשוח שלהם – כי כשכל הראפרים הופכים לגנגסטרים, הביסטי בויז נשארים פרחחים חביבים שזורקים ביצים.
The Notorious B.I.G. - Niggaz מסמפל את (if There's a Hell Below, We're All Going to Go)
בשיר שפותח את אלבום הסולו הראשון שלו, "Curtis", מייפילד מתחיל דווקא בנאום קצרצר. הוא קורא בקול בריטון לא אופייני לו לכל הסיסטרז, הניגרז, הווייטיז, הקרקרז ואפילו הג'וז, ומפציר בהם לא לדאוג, כי אם יש גיהינום שם למטה, כולנו הולכים לשם. והיו כמה ניגרז עם אטיטוד שהקשיבו. NWA היו הראשונים לסמפל את צעקת הניגרז המהדהדת של מייפילד ובמהרה הפכה הקריאה לאחד מהסמפלים הפופולרים בהיפ הופ, עם יותר מ-50 שירים בהם הופיע. בשיר הזה של הנוטוריוס ב.י.ג, הוא ללא ספק מושמע הכי הרבה פעמים.
Ice-T - I'm Your Pusher (מסמפל את Pusherman)
זה לא מקריות שראשוני המסמפלים של מייפילד היו גנגסטר ראפרים. תפיסת הגנגסטראפ, שמאדירה ומבקרת את חיי הפשע בו זמנית, מיוצגת באופן הטהור ביותר בפסקול "סופרפליי". שיר סוחרי הסמים האולטימטיבי "Pusherman" מהווה כאן את הבסיס המוזיקלי והתוכני של סנדק הגנגסטר ראפ אייס טי. זו גם לא תהיה הפעם האחרונה שאייס טי מתעסק עם סופרפליי, שכן שנתיים אחר כך חידש יחד עם מייפילד עצמו את שיר הנושא של הסרט עבור סרט ההמשך הכושל.
Master P - Kenny's Dead (מסמפל את Freddie's Dead)
למעשה, השימוש בסימפולים מתוך סופרפליי הפך לכל כך פופולרי עד שהחל להופיע גם בשירים פארודיים. אל תתנו לעובדה שהשיר הזה מגיע מהאלבום הקומי של סאות' פארק, "Chef Aid", לבלבל אתכם. האלבום הופק ע"י ריק רובין האגדי ומכיל אולי את השיר הטוב ביותר של מאסטר פי, מהראפרים הדביליים ביותר שהניחו על צווארם שרשר זהב. בפארודיה מוחלטת על שירי געגוע להומיז שנהרגו ברחובות מאסטר פי סופג לדמות המצוירת שלא מפסיקה למות, ובעזרת סמפול שיר הקינה לג'אנקי של מייפילד הופך את הפארודיה לאשכרה שיר מעולה.
Redman - Soopaman Luva 5 (מסמפל את He's a Fly Guy)
לא דרוש יותר מדי כדי לזהות שלקרטיס מייפילד היה יותר פאנק באצבע המשותקת שלו מאשר שהיה לרוב המוזיקאים לאורך כל הקריירה, אבל כשהבייסליין המהפנט שלו פוגש ראפר עם פלאו קופצני כמו רדמן, ניצוצות גרוב עפים לכל עבר. לא בכדי בחר רדמן לקחת קטע של מייפילד עבור סדרת הסופהמן לאבה שלו, שתמיד התבססה על האנשים הפאנקיים בהיסטוריה. מה שמפתיע הוא שהקטע המקורי נלקח מהאלבום האחרון שמייפילד הקליט לפני ששותק לכיסא גלגלים בתאונה בימתית מזוויעה. גם ב-1990 היה לו את זה.
Terrace Martin feat. OverDoz and Kurupt – The Makings of You
(מסמפל את The Makings of You)
אמן הפיוז'ן ג'אז המודרני טרייס מרטין, ללא ספק ממשיכי מורשת מוזיקת הנשמה של מייפילד, לקח את אחד משיריו המתוקים ביותר ובמומחיות אמן עיבד אותו מחדש לגרסה מודרנית ומתוקה לא פחות מהמקור. מרטין מצליח לגרום גם לראפרים קשוחים למדי כמו אוברדוז וקורפט (רק תראו את השמות!) להישמע כמו הורים אוהבים לבנותיהן, הרבה בעזרת מגע הקסם העדין של מייפילד שנמצא בשיר בקולו, במוזיקה שלו וברוחו.
J Dilla feat. Pharoahe Monch Love (מסמפל את We Must Be in Love של The Impressions)
אמן הסימפולים ג'יי דילה זצ"ל לא פספס גם הוא צ'אנס להפוך את המוזיקה עמוסת הכלים והנשמה של מייפילד ליצירת אמנות מוזיקלית קצוצה. כהרגלו, גם כאן דילה בוחר את האתגרים הקשים ביותר. שיר האהבה שממנו סימפל דילה הוא אחד מהשירים הפחות מוכרים של להקת האימפרשנס, הלהקה שהציגה את מייפילד לעולם, והוא בתמורה כתב, הפיק ונתן את קולו לשיריהם. הסימפול הלא אופייני נעזר בחטיבת המיתרים של האימפרשנס כדי לאפשר לפרעה מונצ' הפנטסטי לראפרפ על הביט הדחוס. ברגע שנכנס בפזמון קולו של מייפילד, נקטע בגסות דילאית וממלא את השיר בנשמה הגדולה שלו, מפגש כוחות העל המוזיקליים בין דילה למייפילד מתגלה במלוא הדרו. אפשר רק להיזכר עד כמה גדול הוא היה, ועד כמה גדולה המוזיקה שלו גם היום.