"בתור ילדה ראיתי מה קורה מאחורי הבמה ומה נסתר מהעניים של הקהל", מספרת נועם אלישע, מנהלת הופעות אינדי שעובדת בין היתר עם טיים אימפלה, Foxygen ועוד. "זאת אהבה שהתפתחה מגיל צעיר מאוד. כבר אז הבנתי שאני רוצה לקחת חלק בכל מה שקשור להפקה וניהול של הופעות".

אלישע נולדה להורים ישראלים בארץ ובגיל 4 עברה עם משפחה לרומניה. כמו רבים מאיתנו, אהבתה למוזיקה החלה בבית ההורים. אביה של נועם עבד בחברת בירה גדולה אשר סיפקה חסות לפסטיבלים רבים. היא התלוותה אליו לפסטיבלים גדולים באירופה ושם נחשפה לשדה שבו היא פועלת ועובדת כיום כטור מנג'ר – תפקיד מאתגר שכולל הרבה יותר מכפי שתוכלו להמר.

"אני מקבלת את תאריכי ההופעות לפני שהם מתפרסמים", מסבירה אלישע, "כך שבין אם מדובר בסולד אאוט ובין אם מדובר בכישלון חרוץ - עומדת בפני אותה העבודה. מה שכן מושפע ממכירת הכרטיסים הוא התקציב והרווחים של הטור. לפי המספרים האלה הטור מנג'ר מארגן את סיבוב ההופעות וכל מה שכלול בתוכו: תכנון של לוטיקה, ניהול ותכנון התחבורה, העברה בין היעדים של ההופעות ובניית צוות טכני שכולל צלמים, טכנאים ועוד".

השיחה עם אלישע מתקיימת בעודה מסתובבת עם K.Flay, סינגר־סונגרייטר אמריקאית שמחממת את Imagine Dragons. "את העובדה איתה התחלתי באוגוסט, בפסטיבל Outside Lands Music & Arts בסן פרנסיסקו", היא מספרת, "אותו פסטיבל בו סיימתי את עבודתי עם להקת Foxygen. סוף של פרויקט אחד הפך להתחלה של אחר. אני בטורים מאז חודש מרץ".

נועם אלישע וקווין פארקר (טיים אימפלה)

עבודת הטור מנג'ר משתנה בהתאם לכל להקה. "Foxygen למשל דוגלים באג'נדה מוכרת של להקות אינדי. הם בוחרים לא לעבוד מול התקשורת באופן גורס ולא לקחת חלק בראיונות בכלל, בניגוד ל-K.flay ששואפת לפרוץ אל לב המיינסטרים".

כצפוי, הדרך להפיכה לטור מנג'ר לא פשוטה. "אתה לא מתקבל לעבודות בדרך הקלאסית של שליחת קורות חיים, אלא דרך יצירת קשרים מקצועיים. תמיד ניתן ללמוד מקולגות ותיקות. באחד מהפסטיבלים יצא לי לדבר עם הטור מנג'ר של הפו פייטרס. למדתי ממנו הרבה והוא הסביר לי איך להיות טור מנג'ר לפני ימי האינטרנט. פעם פגשתי נהג אוטובוס שהיה הטור מנג'ר של פרנק זאפה. הוא היה מקבל את התשלום במזומן לאחר כל הופעה, מה שגרם לכך שהוא היה מסתובב בדרכים עם תיק שבתוכו אלפי דולרים".

השורשים הישראלים של אלישע היוו יתרון גדול כלהקת טיים אימפלה הגיעו להופעה בישראל בחודש יולי 2016. היא התרגשה במיוחד והתאמצה במיוחד להראות לחברי הלהקה והצוות את התרבות, המטבח והאווירה הישראלית. "זה לא מובן מאליו שאומנים בסדר גודל כזה מגיעים לישראל, וזה בא לידי ביטוי באירוח החם והמאמץ לתת לכולם חוויה חיובית".

"יצא לי לדבר עם ג'יימס בלייק כשלוש שנים אחרי שהופיע בתל אביב והוא זכר את העיר כאחד המקומות בהם יותר נהנה. גם מק דמרקו סיפר לי כמה החוויה בישראל הייתה מדהימה בעינו. קיימת ההבנה בין אומנים רבים שהקהל הישראלי לא אשם במצב הפוליטי ומי שנפגע בסופו של דבר אלו הם המעריצים".